Buddha FM Websites:

TuneIn

အလြယ္ကူဆံုး ေရဒီယို နားဆင္ရန္ ႏွင့္ တီဗြီ ၾကည့္ရန္ Buddha FM Toolbar

http://buddhafm.ourtoolbar.com/

Installs in Seconds, Includes Uninstaller

အင္တာနက္မလိုပဲ ဖုန္းေခၚ၍ နားေထာင္နုိင္သည္


AudioNow

Buddha FM ကို အင္တာနက္မလိုပဲ ဖုန္းၿဖင့္ေခၚဆို၍နားေထာင္ႏိုင္သည္။


US ကေနနားေထာင္မည္ဆုိလွ်င္ 712 432 7003 ဖုန္းေခၚဆိုပါ။


US အၿပင္ဘက္ေန နားေထာင္မည္ဆိုလွ်င္ +1 712 432 7003 ၿဖင့္ေခၚဆိုပါ။




Read More....

Buddha FM ကို Device အားလံုးၿဖင့္ နားေထာင္နုိင္သည္

Buddha FM Radio ကို Android Phone အားလံုး နီးပါးနဲ႔ နားေထာင္လို႔ ရပါတယ္။ Google မွာ Buddha FM Radio လို႔ ရိုက္ထည့္လိုက္ပါ။ အဲ့ဒီမွာ "Buddha FM Radio--Listen Online Tunein" စာသားေတြ႔လိမ့္မယ္။ ကလစ္လုပ္ၿပီး Install လုပ္လုိက္ပါ။ တိုက္ရိုက္လိပ္စာကေတာ့ http://tunein.com/radio/Buddha-FM-Radio-s206211/ ။ အဲ့ဒီမွာ Install လုပ္ၿပီး နားေထာင္နုိင္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ Android Phone ေတြမွာ WMA support မလုပ္ယင္၊ ဖိုင္အားလုံးကို support လုပ္တဲ့ဟာ လမ္းညႊန္လုိက္မယ္။ ရွာေနရမွာစိုးလို႔။ ေဟာ့ဒီမွာ
https://play.google.com/store/apps/details... ။ Install လိုက္ပါ။ ၾကိဳက္တာဖြင့္/ၾကည့္ အကုန္ရတယ္။ ဘာ App မွသီးသန္႔လုပ္စရာမလုိေတာ့ပါ။
Loading...

Buddha FM Soundclould Live

Station Name:
Station Genre:
Current Listeners:
Bitrate:
Now Playing:
Recently Played:

ဆိုေရးရွိကဆိုအပ္လွ၏

Saturday, May 8, 2010

သမၼာသမၺဳဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္မွာ ကိုးပါးရွိ၏။ ထိုဂုဏ္တို႔ကို ရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ ကမၼဠာန္းဘာဝနာအျဖစ္ ပြားမ်ားျခင္းတို႔သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျဖစ္၏။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေစ၏။ ပညာဉာဏ္ကို ႀကီးမားေစ၏။ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစႏိုင္၏။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကား အတိုင္းအဆမရွိ ႀကီးမားလွဘိ၏။

ျမတ္ဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ရြတ္ဆိုပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ရရွိခံစားအပ္ေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ အက်ဳိးေက်းဇူးမွ် ႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ မေနသင့္ေပ။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္ရွိေသာ အံ့ဖြယ္ရွစ္ပါးအနက္တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္သည့္ လြတ္ေျမာက္မႈအရသာကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ရရွိ ခံစားရေလေအာင္ ဝိပႆနာ ပြားမ်ား သင့္ေပ သည္။

လြတ္ေျမာက္မႈအရသာကို ခံစားဖူးသူ (မဂ္ဖိုနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖူးေသာ အရိယာသာဝက)သာလွ်င္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္။ ခ်မ္းသာကင္းရာ အပါယ္ ေလးပါးမွ လည္းေကာင္း၊ သံသရာဝဋ္ဒုကၡ အေပါင္းမွ လည္းေကာင္း လြတ္ေျမာက္သည္အထိ လမ္းညႊန္ျပသ ေပးေသာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ေဝေနယ်သတၱဝါအေပါင္း တို႔အား ျပဳေပးေတာ္မူခဲ့ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို လည္း လက္ေတြ႕ဒိဠခံစားႏိုင္ေပသည္။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ ရျခင္းအလို႔ငွာလည္းေကာင္း၊ ျပဳေပးေတာ္ မူခဲ့ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို လက္ေတြ႕ဒိခံစားရျခင္း အလို႔ငွာ လည္းေကာင္း ဝိပႆနာ ဘဝနာကိုပြားမ်ား အားထုတ္အပ္ေပသည္။ အားထုတ္ရမည့္ နည္းလမ္းကို ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ မာဂဓဘာသာပါဠိ စကားျဖင့္ (ပါဠိေတာ္) မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

လူဝတ္ေၾကာင္တို႔၏ ေလာကီနယ္တြင္ ပါဠိစကားအသံုးမ်ားျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ တတ္သိပညာရွင္တို႔သည္ ပါဠိစာေပမွ ျမန္မာစာေပ၊ အဂၤလိပ္စာေပ အစရွိသည္ျဖင့္ အသီးသီးျပန္ဆိုေပးၾက၏။ ထိုသို႔ ျပန္ဆိုျပဳစုေပး ၾကေသာေၾကာင့္ ကိစၥျမားေျမာင္လွသည့္ လူ႔ဘဝမွ လူသားတို႔သည္ မိမိတတ္ကၽြမ္းေသာ ဘာသာစကားျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ ထိေတြ႕ခြင့္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဓမၼရသကို ေကာင္းစြာခံစားရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေက်းဇူးတရား ကား မ်ားျပားလွ၏။

ထိုသို႔ ဘာသာျပန္ဆိုၾကရာ၌ မူရင္း ပါဠိဘာသာမွ သေဘာအဓိပၸယ္အတိုင္း မိမိဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုရန္မွာ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႕ လွေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာအရာတို႔၌ အနီးစပ္ဆံုးေသာ ေဝါဟာရျဖင့္ျပန္ဆိုရေသာေၾကာင့္ ဆိုလိုရင္းသေဘာမွ အနည္းငယ္ တိမ္းေစာင္းႏိုင္ေပသည္။ ထု႔ိျပင္ဘာသာျပန္ဆိုသူသည္ ပမာဒေလခၿပီး (စိတ္မပ်ံ႕လြင့္သင့္သည္၌ ပ်ံ႕လြင့္မိျခင္းေၾကာင့္) မွားယြင္းႏိုင္ေသး၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶႏႈတ္ေတာ္မွ ထြက္ေသာ ဗုဒၶဝစနမ်ားအတိုင္း သံဂါယနာတင္ထားသည့္ ပါဠိပိဋကက်မ္းဂန္ တို႔ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္လွ်င္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေပသည္။ ပါဠိစာေပကို တတ္ကၽြမ္းမႈ မရွိလွ်င္ ပါဠိသက္ ေဝါဟာရမ်ား အလွ်ံပယ္ပါရွိေသာ ျမန္မာစာေပကို တတ္ကၽြမ္းသင့္ေပသည္။

ျမန္မာစာကို ေရးတတ္-ဖတ္တတ္ေသာ္လည္း အဓိပၸယ္ေကာက္ယူမႈ၌ လြဲမွားႏိုင္ေသး၏။ ဥပမာ- သတိ သမၸဇဥ္ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ ပါဠိစာ ပါဠိသံုး ျဖစ္၏။ ယခုအခါ ျမန္မာစာ ျမန္မာသံုးလည္း ျဖစ္ေန၏။ ထိုသမၸဇဥ္ကိုဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာစာေပ ပညာရွင္မ်ားက သတိ = ဘုရား အစရွိေသာ ေကာင္းေသာအာရုံ တို႔ကိုေအာက္ေမ့ျခင္းလကၡဏာ ရွိေသာသေဘာ၊ သမၸဇဥ္ = ဆင္ျခင္ဉာဏ္ဟူ၍ ဘာသာျပန္ဆိုၾက၏။
ရပ္ထဲရြာထဲ၌မူကား 'သတိ' ကို 'သတိမမူ ဂူမျမင္'၊ 'မီးသတိျပဳ' စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုေရးသား သံုးႏႈန္းၾက၏။ သမၸဇဥ္ကို ဆင္ျခင္တံုတရား အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဆည္းပူးေလ့လာ က်က္မွတ္ထားေသာ ပရမတၳတရား ေလးပါးတို႔၏ သေဘာကို စဥ္းစား ေတြးေခၚျခင္းအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ က်င့္စဥ္ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေတြးေတာၾကံဆျခင္း အျဖစ္ လည္းေကာင္း ေျပာဆိုေရးသား ေတြးေခၚၾက၏။

ဆင္ျခင္တံုတရားသည္လည္းေကာင္း၊ စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းလည္းေကာင္း၊ ေတြးေတာၾကံဆျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ေတြးေခၚမႈ၌ ရင့္က်က္ေစႏိုင္၏။ ဗုဒၶဘာသာကို ေလ့လာလွ်င္ စိႏၱာမယဉာဏ္ကို ျဖစ္ႏိုင္၏။ ဘာဝနာမယဉာဏ္ကို မူကား မျဖစ္ေစႏိုင္။ အေၾကာင္းမူကား ပရမတၳ သဘာဝတရားတို႔ကို ဆင္ျခင္တံု တရားျဖင့္ (ဝါ) စဥ္းစား ေတြးေခၚျခင္းျဖင့္ (ဝါ) ေတြးေတာၾကံဆျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶ အလိုက် မသိျမင္ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကမာန္းတရားကို လက္ေတြ႕ အားထုတ္မွသာလွ်င္ ပရမတၳ သဘာဝတရား တို႔ကို ထိုးထြင္း ၍ သိျမင္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔ သံုးႏႈန္းေျပာဆို ေနသည့္ သတိသမၸဇဥ္ တရားသည္ ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရား၏ ဆိုရင္းသေဘာမွမ်ားစြာေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း သိအပ္ေပသည္။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ သတိသမၸဇဥ္တရားကို ကမၼာန္းတရားအားထုတ္သူတို႔အား (သမထကမၼဠာန္းကို ျဖစ္ေစ၊ ဝိပႆနာ ကမၼာန္းကို ျဖစ္ေစ) လက္္ကိုင္ထားကာ က်င့္သံုးအပ္သည့္တရားအျဖစ္ ေဟာၾကား ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

သတိသမၸဇဥ္ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏ အနက္အဓိပၸယ္ကို ဝိသုဒၶိမဂၢ အဠကထာ ျမန္မာျပန္ ပထမတြဲစာမ်က္ႏွာ ၃၁၀ ၌ ဖြင့္ျပသည္မွာ သတိသည္ ေအာက္ေမ့ျခင္းလကၡဏာ ရွိ၏။ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းကိစၥရသ ရွိ၏။ ကိ ေလသာတို႔မွ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာအျခင္းအရာရွိ၏။ သမၸဇဥ္-(သမၸဇည) သည္ မေတြေဝ ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏။ ဆံုးခန္းတိုင္ေရာက္ေအာက္ကူးခတ္ႏိုင္ေသာကိစၥရသ ရွိ၏။ စိစစ္စံုစမ္းျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာအျခင္းအရာရွိ၏။

ကမာန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဆက္လက္ဖြင့္ျပသည္မွာ 'သတိလြတ္ေသာ၊ သမၸဇဥ္ပညာကင္းေသာ သူအား ဥပစာရ သမာဓိမွ်လည္း မျပည့္စံုႏိုင္။ အပၸနာစ်ာန္မူကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။ မျပည့္စံုသည္သာ ျဖစ္၏။' သို႔ျဖစ္၍ သတိသမၸဇဥ္တရားကို ျမန္မာမႈျပဳေသာ္ သမထကမၼာန္းတြင္ ပရိကမၼနိမိတ္၊ ဥဂၢဟနိမိတ္၊ ပဋိဘာဂနိ မိတ္တို႔၌ သတိတရားျဖင့္ ႐ႈၾကည့္ေနျခင္းဟုလည္းေကာင္း၊ ဝိပႆနာကမၼဠာန္းတြင္ ခႏၶာငါးပါး(ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါး) တို႔၌ သတိတရားျဖင့္ ႐ႈလ်က္ေနျခင္းဟုလည္းေကာင္း သံုးႏႈန္းသင့္ေပသည္။ သတိသမၸဇဥ္တရား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ သတိပဠာနသံယုတ္တြင္ ဤသို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

'ရဟန္းတို႔- ရဟန္းသည္ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ေနရာ၏။ ဤကား ငါတို႔၏ အဆံုးအမျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔- ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သတိႏွင့္ျပည့္စံုလ်က္ေနရာသနည္း ဆိုေသာ္ ဤသာသနာ၌ ရဟန္းသည္ ကိုယ္၌ကိုယ္ဟု အဖန္ဖန္႐ႈလွ်က္ေန၏။ ေဝဒနာတို႔၌ ေဝဒနာဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေန၏။ စိတ္၌ စိတ္ဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေန၏။ တရားသေဘာဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေန၏။'

'ရဟန္းတို႔- ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သမၸဇဥ္ႏွင့္ျပည့္စံုလ်က္ေနရာသနည္း ဆိုေသာ္ ဤသာသနာ၌ ရဟန္းသည္ ေရွ႕သို႔တိုးျခင္း-ေနာက္သို႔ ဆုတ္ျခင္း၌ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။ တည့္တည့္ၾကည့္ျခင္း- တေစာင္းၾကည့္ျခင္းႏွင့္ ေတြးျခင္း- ဆန္႔ျခင္း- ဒုကုဋ္- သပိတ္- သကၤန္းကိုေဆာင္ျခင္း၌၊ စားျခင္း ေသာက္ျခင္း- ကိုက္ျခင္း- လ်က္ျခင္း- က်င္ႀကီးက်င္ငယ္စြန္႔ျခင္း၌၊ သြားျခင္း- ရပ္ျခင္း- ထိုင္ျခင္း- အိပ္ျခင္း- ႏိုးၾကားျခင္း၌၊ စကားေျပာျခင္း-ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္း၌ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ျပဳေလ့ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔- ရဟန္းသည္ ဤသို႔လွ်င္ သမၸဇဥ္ႏွင့္ျပည့္စံုလ်က္ ေနရာ၏။ ဤကား ငါတို႔၏ အဆံုးအမျဖစ္၏။'

ထို႔ေၾကာင့္ သတိသည္ သတိပဠာန္ေလးပါးကို အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေနျခင္းျဖစ္၏။ သမၸဇဥ္သည္ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါးတို႔၌ လည္းေကာင္း၊ စားေသာက္ျခင္းတို႔၌လည္းေကာင္း၊ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ျခင္းတို႔၌ လည္း ေကာင္း၊ ေျခလက္အဂၤါႀကီးငယ္ လႈပ္ရွားျခင္းတို႔၌လည္းေကာင္း ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ျပဳလ်က္ ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ဆင္ျခင္ေတြးေတာေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ ၾက့ဆေနျခင္း လည္း မဟုတ္ေပ။

စာ႐ႈသူတို႔သည္ သမထကမၼာန္း(ဝါ)ဝိပႆနာကမၼာန္း အားထုတ္ၾကရာ၌ သတိသမၸဇဥ္တရား လက္ကိုင္ ထားျခင္းျဖင့္ လိုရာပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ (ဝါ) မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္တို႔ကို ရလြယ္ေရာက္လြယ္ ၾကပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳအပ္ပါသတည္း။
ဦးေအာင္ေအး (သဲကုန္း)
၁၉၉၀၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ အမွတ္ ၂။